Vanliga frågor

Din leverans lämnas utanför din ytterdörr mellan kl 5.00 - 08.30 på lördag morgon.

Under fredag eftermiddag får du även ett SMS med en länk där du kan följa när din frukost förväntas komma fram.

Ifall du bor i en lägenhet, är det viktigt att du anger din portkod när du lägger din beställning.

Sista tiden att beställa är på torsdag kl 21.00 för att få leverans kommande lördag.

Under fredagen hämtar vi färska produkter direkt från våra lokala producenter.

Trevligt av dig att tänka tanken, självklart kan du göra det!

Vi har ett antal olika presentkort att välja mellan som du antingen kan få som fysiskt kort eller digitalt via epost.

Vill du hellre överraska någon med en lördagsfrukost eller kanske en blombukett, som kommer direkt till dörren? Lägg en beställning som vanligt, men ange den lycklige mottagarens adressuppgifter som leveransadress.

Hållbarhet är en av grundstenarna som Local taste bygger på. För oss innebär hållbarhet att minska klimatpåverkan i varje led i kedjan. Detta gör vi idag bland annat genom att:

  • Samarbeta med lokala producenter som lägger stor vikt vid hållbarhet och djurhållning
  • Minimera matsvinn då vi köper in färska produkter först efter att kunden lagt en beställning
  • Effektivisera logistiken med korta transporter både vid upphämtning och leverans
  • I största möjliga mån återanvända förpackningar. Vi ber därför alla kunder ställa ut glasflaskor, kylpåsar och kylklampar inför nästa leverans så vi kan plocka upp dem, rengöra och använda på nytt

Hela grundtanken med Local taste är att stötta det lokala och hållbara. Därför skulle vi vara oerhört tacksamma om du inför din nästa leverans ställer ut din gamla påse tillsammans med eventuella glasflaskor, kylklampar och kylpåsar.

Detta gör det möjligt för oss att rengöra och använda dessa många gånger om.

Hör av dig till oss i chatten, så försöker vi hitta en lösning som passar dig. Vi är glada över vårt samarbete med Lysings bageri som bakar södra Sveriges bästa glutenfria frallor.

Ja, det går utmärkt att ta bort sitt kundkonto och all din personliga data. Hör av dig till oss här så tar vi bort kontot inom 24 timmar.

Är något fortfarande otydligt?

Skriv till oss i chatten, så hjälper vi dig!